Суббота, 04.05.2024, 10:27
КЗ "Ялтинський ЗЗСО І-ІІІ ступенів №2"
Главная | Регистрация | Вход Приветствую Вас Гость | RSS
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Locations of visitors to this page



Форма входа
Поиск
Календарь
«  Май 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архив записей
Друзья сайта
  • ДПА онлайн
  • Изучение английского онлайн

  • Державна підсумкова атестація


    2013-2014 н.р.

    Нормативні документи ДПА 2014 року

     Нормативно-правова база державної підсумкової атестації (ДПА) учнів шкіл, що проводиться у 2014 році

    Чинна нормативна база, що регулює проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти в 2014 році:

     "Про затвердження Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти" Наказ МОН №94 від 18.02.08 року

     "Про строки, форми, зміст і підготовку державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2013/2014 навчальному році". Наказ МОН № 1658 від 29.11.13 року

     "Про надання грифа Міністерства освіти і науки України збірникам завдань для державної підсумкової атестації". Наказ МОН № 1844 від 27.12.13 року

     "Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах в 2013/2014 навчальному році". Лист МОН № 1/9-115 від 14.02.14 року

     "Про затвердження Інструкції про звільнення від проходження державної підсумкової атестації учнів (вихованців) загальноосвітніх навчальних закладів за станом здоров’я". Наказ МОНмолодьспорт, Міністерство охорони здоров’я № 72/78 від 01.02.13 року

     "Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів та структуру 2013/2014 навчального року". Лист МОН № 1/9-349 від 20.05.13 року



    Форму проведення ДПА школи оберуть самостійно, - МОН

    В оприлюдненому плані Міністерства освіти і науки, яким визначено діяльність відомства у найближчі 100 днів передбачено, що проведення державної підсумкової атестації у школах відбуватиметься на засадах права вибору її форм безпосередньо навчальними закладами. Сама ж державна підсумкова атестація у 4-х, 9-х та 11-х класах традиційно буде проводитися за збірниками завдань, що затверджені МОН. Електронні версії всіх збірників завдань для ДПА буде розміщено в Інтернеті не пізніше 1 квітня. У Міністерстві освіти і науки запевнили, що відомство відмовиться від ганебної практики примусового придбання збірників завдань школярами та батьками, яку використовувалася попереднім керівництвом МОН.

    У 4-х класах державна підсумкова атестація буде проведена з 13 до 22 травня із української мови та читання, математики. У навчальних закладах з навчанням російською, іншими мовами національних меншин можуть підлягати атестації і результати навчальної діяльності з мови навчання. Дев’ятикласники складатимуть шкільні іспити з 2 до 16 червня з п'яти предметів: української мови, математики, географії, біології, а також іноземної мови чи іншого гуманітарного предмета за вибором навчального закладу. У загальноосвітніх навчальних закладах (класах, групах) з поглибленим вивченням предметів, спеціалізованих навчальних закладах, ліцеях, гімназіях, колегіумах таким предметом за вибором може бути той, що вивчався поглиблено. З усіх обов’язкових предметів атестація має проводитися письмово. У разі проведення атестації за вибором, форму проведення атестації, усно чи письмово, обирають учні.

    Державна підсумкова атестація з української мови для випускників 9-х класів проводитиметься 13 червня у формі диктанту. Конкретні дати проведення атестації з інших предметів визначають навчальні заклади за погодженням з відповідними управліннями освіти.
    Державна підсумкова атестація для випускників 11-х класів, враховуючи графік проведення ЗНО, буде проведена у період з 23 до 29 травня з трьох предметів у письмовій формі. У цей період навчальні заняття для одинадцятикласників проводитися не будуть.

    На 23 травня призначено проведення ДПА одинадцятикласників з української мови, що відбудеться у формі переказу. Дати проведення атестації з двох інших предметів (з історії України або математики (для учнів, які навчалися за універсальним профілем) чи з профільного предмета (для учнів, які навчалися в класах інших профілів) та з предмета за вибором учнів) визначать навчальні заклади. Результати державної підсумкової атестації виставляються у додатки до свідоцтв про базову загальну середню освіту та атестатів про повну загальну середню освіту та враховуються при визначенні середнього бала документа про освіту.



    Cтроки проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2013/2014 навчальному році:

    ·                                 4 класи –  з 13 по 22 травня 2014 року;

    ·                                 9 класи – з 2 по 16 червня 2014 року;

    ·                                 11 класи – з 23 по 29 травня 2014 року.



    Державна підсумкова атестація в старшій школі у 2014 році. ДПА 11 клас

    У 2013/2014 навчальному році державна підсумкова атестація в старшій школі (11 клас) проводиться з трьох предметів


    Державна підсумкова атестація в старшій школі проводиться з трьох предметів:

    ·          українська мова;

    ·          історія України або математика (для учнів, які навчалися у класах універсального профілю), профільний предмет (для учнів, які навчалися у класах з іншим профілем навчанням),;

    ·          предмет за вибором.

    При вивченні двох профільних предметів (наприклад, фізики і математики у фізико-математичному профілі) атестацію складають із одного з них замість предмета за вибором. Державна підсумкова атестація з української мови є обов’язковою і проводиться у формі переказу без творчого завдання за текстом, визначеним Міністерством освіти і науки України за посібником: «Збірник переказів для державної підсумкової атестації з української мови. 11 клас» (укл. Авраменко О. М., Чукіна В.Ф. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2014) і оголошеним по радіо та телебаченню в день проведення атестації. Тексти 53 переказів цього збірника відповідають навчально-методичним вимогам до докладного переказу, що в повному обсязі дає змогу перевірити формування в учнів комунікативних умінь (сприйняття почутої інформації, докладне її відтворення, самостійне визначення предмета й завдань висловлювання, добір для їх вирішення потрібних мовних засобів тощо) та орфографічних і пунктуаційних навичок.

    На виконання завдання державної підсумкової атестації з української мови в 11 класі відводиться 90 хвилин, протягом яких учні докладно відтворюють первинний текст запропонованого переказу з урахуванням його смислової і структурної цілісності (без додаткового творчого завдання). Переказ проводиться за традиційною методикою.

    Докладніше з проведенням ДПА в 11 класі можна ознайомитися тут:

    1. Державна підсумкова атестація в старшій школі у 2014 році (11 клас)

    2. Збірники завдань ДПА-2013 у старшій школі (11 клас)


    Державна підсумкова атестація в основній школі у 2014 році. ДПА 9 клас

    У 2013/2014 навчальному році державна підсумкова атестація учнів 9-х класів (основна школа) проводиться з п'яти навчальних предметів

    ДПА 2014 року в основній школі проводиться з п'яти навчальних предметів: 


    • української мови, 
    • біології, географії, 
    • математики, 
    • а також іноземної мови чи іншого гуманітарного предмета за вибором навчального закладу.


    У загальноосвітніх навчальних закладах (класах, групах) з поглибленим вивченням предметів, спеціалізованих навчальних закладах, ліцеях, гімназіях, колегіумах таким предметом за вибором може бути той, що вивчався поглиблено. З усіх обов’язкових предметів атестація проводиться письмово за збірниками, рекомендованими Міністерством освіти і науки України. У разі проведення атестації за вибором, форму проведення атестації (усно чи письмово) обирають учні. Випускники основної школи загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з навчанням мовами національних меншин, які прибули із закордону і почали вивчати українську мову в поточному навчальному році, замість атестації з цього предмета можуть, за заявою батьків або осіб, які їх замінюють, та рішенням педагогічної ради, проходити атестацію з мови навчання.

    Державна підсумкова атестація з української мови є обов’язковою і проводиться в письмовій формі (диктант) за завданнями, оголошеними Міністерством освіти і науки України по радіо і телебаченню в день проведення атестації. Перевірці під час державної підсумкової атестації підлягають уміння правильно писати слова на вивчені орфографічні правила та словникові слова, визначені для запам’ятовування; уміння ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації.

    На проведення атестації відводиться 1 астрономічна година. Відлік часу ведеться від початку читання вчителем тексту. Використання учнями допоміжних джерел (словників, довідників, підручників тощо) не допускається. Текст диктанту визначатиметься за «Збірником диктантів для державної підсумкової атестації з української мови. 9 клас» (укл. Авраменко О. М. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2014). У збірнику представлено тексти 100 диктантів, обсяг яких відповідає вимогам чинної програми з урахуванням того, що державна підсумкова атестація триває довше, ніж звичайна контрольна робота у формі диктанту.

    Державна підсумкова атестація з математики проводиться у формі інтегрованої письмової роботи з алгебри та геометрії за навчальним посібником «Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики. 9 клас» (авт. Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С., за редакцією Бурди М. І. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2014). Посібник містить 80 варіантів атестаційних робіт. Кожен варіант атестаційної роботи складається з чотирьох частин, що відрізняються за складністю та формою завдань.

    Учні загальноосвітніх класів виконують завдання першої (12 завдань), другої (6 завдання) та третьої (4 завдання) частин атестаційної роботи. Учні класів з поглибленим вивченням математики виконують завдання першої, другої, третьої та четвертої (3 завдання) частин атестаційної роботи. Кожний варіант атестаційної роботи включає завдання різних типів і рівнів складності, які охоплюють більшість розділів навчальної програми. Серед них: тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді, завдання відкритої форми з короткою відповіддю, завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю. Таке поєднання дає змогу учневі максимально продемонструвати свої знання. Варіанти завдань першої та другої частин атестаційної роботи добирають загальноосвітні навчальні заклади, третьої та четвертої частин — Міністерство освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій за вказаним посібником.

    Кількість варіантів першої та другої частин атестаційної роботи добирається навчальними закладами у кількості не менше десяти варіантів для кожного класу. Міністерство освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій визначають не менше чотирьох варіантів третьої та четвертої частин атестаційної роботи. Кожен учень у класі має виконувати один із варіантів першої та другої частини атестаційної роботи та один із варіантів третьої та четвертої (для класів з поглибленим вивченням математики) частини атестаційної роботи за вибором учителя.

    Державна підсумкова атестація з математики проводиться протягом 3 академічних годин (без перерви) для учнів загальноосвітніх класів. Учні класів з поглибленим вивченням математики виконують атестаційну роботу протягом 4 академічних годин (без перерви). За результатами роботи учням виставляється одна оцінка — з математики. Оцінка виставляється у класному журналі на сторінці предмета «Алгебра» у колонку з написом «ДПА» після колонки з написом «Річна». Державна підсумкова атестація з математики у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням російською мовою відбуватиметься за посібником «Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою. 9 клас» (авт. Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С., за редакцією Бурди М. І. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2014).

    Державна підсумкова атестація з біології проводиться в письмовій формі за навчальним посібником «Збірник завдань для державної підсумкової атестації з біології. 9 клас» (авт. Костильов О. В., Андерсон О. А. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2014). Посібник містить 30 варіантів атестаційних робіт. Навчальні заклади визначають не менше десяти варіантів для кожного класу. Якщо кількість учнів менша десяти, кожен з них отримує окремий варіант. Учні загальноосвітніх навчальних класів виконують атестаційну роботу протягом 60 хвилин. Учні класів (груп) з поглибленим вивченням біології – протягом 90 хвилин. Час на вступну бесіду та інструктаж не враховується. Кожен варіант атестаційної роботи складається з шести частин, що відрізняються за формою та когнітивним рівнем завдань. Зміст завдань відповідає навчальній програмі з біології для 7 – 9 класів. Учні загальноосвітніх навчальних класів виконують завдання першої, другої, третьої та п’ятої частин. Учні класів(груп) з поглибленим вивченням біології виконують завдання всіх шести частин.

    Перша - четверта частини атестаційної роботи включають різні за формою тестові завдання: з однією правильною відповіддю із чотирьох запропонованих, з використанням графічних зображень, завдання на встановлення відповідності та послідовності біологічних явищ, структур, подій. П’яту і шосту частини атестаційної роботи складають завдання з відкритою відповіддю. Питання п’ятої частини розподілено на дві групи – «А» і «Б». Група «А» включає завдання теоретичного змісту, група «Б» – завдання практичного змісту. Завдання для п’ятої (шостої) частин до кожного варіанта атестаційної роботи добирає вчитель із запропонованих у збірнику. Таким чином, у кожному варіанті для учнів загальноосвітніх навчальних закладів передбачено 27 тестових завдань з першої-третьої частин і два відкритих завдання з п’ятої частини (по одному з груп «А» і «Б»); для учнів загальноосвітніх навчальних закладів (класів, груп) з поглибленим вивченням біології у кожному варіанті – 28 тестових завдань першої-четвертої частин, два відкритих завдання з п’ятої частини (по одному з груп «А» і «Б») та одне завдання з шостої частини.

    Під час виконання роботи учням не дозволяється користуватися додатковою літературою (таблицями, посібниками тощо). Оформлення відповідей на завдання першої, другої і третьої частин атестаційної роботи здійснюється учнем у стандартизованому бланку, зразок якого розміщено у збірнику. Відповіді на завдання п’ятої-шостої частин учні записують на аркушах зі штампом навчального закладу.

    Докладніше з проведенням ДПА в 9 класі можна ознайомитися тут:

    1. Державна підсумкова атестація в основній школі 2013 (9 клас)

    2. Збірники завдань ДПА-2013 в основній школі (9 клас)


    Державна підсумкова атестація в початковій школі у 2014 році. ДПА 4 клас

    У 2013/2014 навчальному році державна підсумкова атестація у початковій школі проводиться з української мови (мова та читання) та математики

    У початковій школі державній підсумковій атестації у 2014 році підлягають результати навчальної діяльності учнів четвертих класів з української мови (мова і читання) та математики. У навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин можуть підлягати атестації результати навчальної діяльності з мови навчання (мова і читання). Державна підсумкова атестація проводиться в усіх загальноосвітніх навчальних закладах відповідно до календарного планування на другому чи третьому уроці, окрім понеділка та п’ятниці. Зміст завдань для державної підсумкової атестації сформовано відповідно до вимог, викладених у Програмах для 1–4 класів середньої загальноосвітньої школи (К.: Початкова школа, 2006, 2007). На проведення атестації з кожного предмета відводиться 1 академічна година. В один день можна проводити атестацію лише з одного предмета. Завдання державної підсумкової атестації виконують усі учні, окрім тих, які з поважних причин (хвороба, довготривале перебування на лікуванні, участь у спортивних змаганнях, переїзд на інше місце проживання, природні катаклізми) не можуть брати участь у їх виконанні. У такому разі оцінки за державну підсумкову атестацію виставляються цим учням за результатами річного оцінювання. Додаткові види перевірочних робіт у 4 класах не проводяться.


    Підсумкові роботи для державної підсумкової атестації учнів 4 класів складаються із завдань різного рівня складності, серед яких – тестові завдання закритого типу з визначенням однієї правильної відповіді; завдання відкритого типу з короткою письмовою відповіддю, завдання творчого характеру тощо. Державна підсумкова атестація з української мови (мова навчання), проводиться з метою перевірки мовленнєвих умінь і навичок правопису учнів, а також їхньої здатності практично застосовувати здобуті мовні знання. Для перевірки мовленнєвих умінь учням пропонується написати зв’язний текст на задану тему, правописних – списати запропонований текст. Мовні знання і уміння перевіряються за допомогою тестових завдань. Атестація проводиться за посібником «Збірник завдань для державної підсумкової атестації з української мови для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою. 4 клас» (авт. Пономарьова К. І., Гайова Л. А. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2014).

    Атестаційні роботи з української мови містять сім завдань, серед яких: три тестових завдання закритого типу, що передбачають вибір однієї правильної відповіді з трьох запропонованих варіантів; одне завдання на встановлення відповідності, в якому треба з’єднати лініями або стрілочками відповідні частини; одне відкрите завдання, що виконується письмово; текст для списування (55–60 слів) і творче завдання – написання тексту на задану тему (5–7 речень).

    Зміст робіт державної підсумкової атестації з читання розроблено на основі вимог програми з читання для 1–4 класів за змістовими лініями: «Коло читання», «Літературознавча пропедевтика», «Усвідомлення жанрової специфіки творів», «Смисловий і структурний аналіз тексту», «Засоби художньої виразності, емоційно-оцінне ставлення читача до змісту твору», «Творча діяльність на основі прочитаного».

    Атестація проводиться за посібником «Збірник завдань для державної підсумкової атестації з читання для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою. 4 клас» (авт. Вашуленко О. В. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2014).

    Підсумкова робота з читання складається з тексту для самостійного читання та восьми тестових завдань, а саме: п’ять завдань закритого типу з вибором однієї правильної відповіді з трьох запропонованих варіантів; два завдання відкритого типу: з короткою письмовою відповіддю, на встановлення відповідності, на встановлення правильної послідовності; одне завдання відкритого типу з розгорнутою письмовою відповіддю. Оскільки навчальна програма визначає основною мовленнєву змістову лінію, якій підпорядковуються знання з мови, завданням підсумкових робіт з української мови та читання у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням російською та іншими мовами національних меншин є передусім перевірка мовленнєвих умінь учнів. Атестація проводиться за посібниками: «Збірник завдань для державної підсумкової атестації з української мови для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням російською мовою. 4 клас» (авт. Воскресенська Н. О., Харченко О. Я. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2014); «Збірник завдань для державної підсумкової атестації з читання для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням російською мовою. 4 клас» (авт. Воскресенська Н. О., Харченко О. Я. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2014); «Збірник завдань для державної підсумкової атестації з української мови для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням мовами національних меншин» (авт. Петрук О. М.).

    Атестаційна робота з української мови у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням російською мовою складається із семи завдань різних рівнів складності, серед яких: тестові завдання закритого типу з вибором однієї правильної відповіді з трьох запропонованих варіантів; тестові завдання відкритого типу, виконання яких передбачає коротку письмову відповідь; завдання на переклад українською мовою; творче завдання – складання письмового висловлювання (5-6 речень) на задану тему. Кожна підсумкова робота з українського читання у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням російською мовою складається з дев’яти тестових завдань різних рівнів складності, серед яких: шість завдань закритого типу з вибором однієї правильної відповіді, три завдання відкритого типу з короткою відповіддю. Пропоновані у «Збірнику завдань для державної підсумкової атестації з української мови для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням мовами національних меншин» 17 робіт (по три варіанти) складаються із 4 завдань різного типу: тестові завдання закритого й відкритого типу, дописування/переписування текстів, творчі завдання. У збірнику також запропоновано тематичні малюнки, призначені для перевірки мовленнєво-комунікативних умінь учнів. Запитання і завдання спрямовані на визначення рівня сформованості знань та практичних умінь і навичок учнів з української мови як державної.

    Докладніше з проведенням ДПА в 4 класі можна ознайомитися тут:

    1. Державна підсумкова атестація в початковій школі 2014 (4 клас)

    2. Збірники завдань ДПА-2013 в початковій школі (4 клас)


    Звільнення від проходження ДПА

     Особи, які атестуються за результатами річного оцінювання та можуть бути звільнені від проходження державної підсумкової атестації. Перелік осіб, які можуть бути звільнені від проходження державної підсумкової атестації (ДПА) визначається відповідно до розділу VIII "Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти".

     Учасники міжнародних змагань

     Від проходження ДПА можуть бути звільнені учні (вихованці) випускних класів, які беруть участь у спортивних змаганнях, конкурсах, виставках, що мають статус міжнародних відповідно до чинного законодавства України й проходять під час проведення атестації у навчальному закладі.

     Учасники тренувальних зборів до міжнародних олімпіад та змагань

     Від атестації можуть бути звільнені учасники тренувальних зборів з підготовки до олімпіад, турнірів, змагань, конкурсів, які мають статус міжнародних. У такому випадку у додаток до свідоцтва про базову загальну середню освіту або атестата про повну загальну середню освіту виставляється річна та атестаційна оцінки 12 балів з того предмета, з якого учні (вихованці) брали участь у тренувальних зборах, з інших предметів виставляються атестаційні оцінки за результатами річного оцінювання.

     Учасники та переможці олімпіад

     Від атестації звільняються учасники міжнародних предметних олімпіад, турнірів і конкурсів, а також переможці III етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад (особи, нагороджені дипломами І-ІІІ ступеня) та учасники IV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з предметів, з яких вони стали переможцями (у відповідних випускних класах). У такому випадку у додаток до свідоцтва про базову загальну середню освіту або атестата про повну загальну середню освіту виставляються річний та атестаційний бали з цих предметів - 12 балів.

     Учасники та переможці конкурсів МАН

     Від атестації звільняються переможці ІІ (особи, нагороджені дипломами І-ІІІ ступеня) та учасники ІІІ етапів Всеукраїнських конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт Малої академії наук (у відповідних випускних класах) з предмета, який є базовим для оцінювання навчальних досягнень учнів під час конкурсу. У такому випадку у додаток до свідоцтва про базову загальну середню освіту або атестата про повну загальну середню освіту виставляються річний та атестаційний бали з цих предметів - 12 балів.

     За станом здоров’я

     Учні можуть бути звільнені від проходженн

    Copyright MyCorp © 2024
    Сделать бесплатный сайт с uCoz