Семененко Маргарита Володимирівна
Семененко Маргарита Володимирівна працює на посаді учителя української мови
та літератури в Ялтинській ЗОШ І-ІІІст.№2 з 1981 року. Вищу освіту отримала у
Донецькому національному університеті у 1999 році. Семененко Маргарита
Володимирівна має кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії». У 2017 році
пройшла курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників на базі ДВНЗ
«Приазовський державний технічний університет»(свідоцтво ІП№24815706/000062-17 від
16.03.2017 р.).
Семененко Маргарита Володимирівна відноситься до категорії тих вчителів, чия
всебічна ерудиція, нескінчена енергія, висока педагогічна й загальнолюдська культура,
досвід роботи з дитячим колективом служать запорукою успішного виконання вимог
сучасного суспільства до навчання, розвитку та виховання підростаючого покоління.
Розвиток мовленнєвої діяльності школярів – одне з найважливіших завдань шкільного
курсу рідної мови, яке полягає у формуванні умінь і навичок вільного володіння рідною
мовою в усіх видах мовленнєвої діяльності. А комунікативно - мовленнєва діяльність
учнів в першу чергу формується на уроках рідної мови та літератури. Саме такі завдання
на своїх уроках й намагається розв’язувати Маргарита Володимирівна, яка працює
вчителем в Ялтинській загальноосвітній школі І-ІІІст.№2 36 років. За час своєї роботи
вона показала себе як фахівець, який глибоко знає свій предмет, має творчий підхід до
роботи, а відданість справі й відповідальність дають можливість їй працювати на
достатньому професійному рівні. Ії уроки побудовані так, щоб захопити учнів, аби вони
понесли в життя глибоке почуття любові до рідного слова, до прекрасного. У лабораторії
вчителя учнів підкорює не тільки її особлива притягальна сила, а й прагнення зробити
повсякденну навчальну роботу радісною, захоплюючою, творчою. У викладанні мови і
літератури вона шукає свій шлях. Маргарита Володимирівна вміло спонукає своїх учнів
до творчості, тому вони вміють формулювати власні судження, доводити, аргументовано
переконувати. У процесі підготовки до кожного уроку вчитель продумує проблемні
запитання й завдання, які інтелектуально й емоційно активізують учнів на уроці,
допомагають розкривати пізнавальну та естетичну цінність літератури, виховувати любов
до неї. Серед сучасних активних форм і прийомів організації навчальної діяльності учнів
Маргарита Володимирівна вдало обирає ті, що найбільше відповідають віковим
психолого-педагогічним особливостям учнів, сприяють розвитку їх пізнавальних інтересів
та творчих здібностей, спонукають до самоосвітньої та саморегулюючої діяльності. Це, в
першу чергу, різноманітні проблемно-дискусійні засоби, хвилинки „вільного
висловлювання”, самостійне складання учнями алгоритмів, схем, текстів, літературних
вікторин, символіки поетів і письменників. Яка б тема не вивчалась на уроках української
мови чи літератури, вчитель досягає своєї мети, прищеплює любов до рідного слова,
розкриває його величезні багатства, розмаїту палітру барв і відтінків. Особливу увагу
вчитель приділяє добору народознавчого матеріалу, який не тільки дає змогу проводити
спостереження, а й своїм змістом сприяє вихованню національної свідомості у школярів.
У процесі застосування диференційованих завдань, вчитель здійснює для різних груп
дітей поступовий перехід від колективних форм роботи до частково самостійних і
повністю самостійних у межах уроку й системи уроків. Постійно залучає дітей до
виконання завдань за вибором, створюючи об'єктивні можливості для стимулювання
позитивних мотивів навчання. Учитель не зупиняється на досягнутому. Її робота дає добрі
наслідки, тому учні школи здатні емоційно сприймати незвідане, відчувати насолоду від
прекрасного. Вони є переможцями ІІ етапу Всеукраїнської предметної олімпіади з
української мови та літератури, Міжнародного конкурсу знавців української мови імені
Петра Яцика, мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка, перемагають у
конкурсах «Змагаймося за нове життя», «Слово у душі – душа у слові». Також учні
Маргарити Володимирівни мають високу читацьку культуру, вони усвідомлюють
потребу у творчій самореалізації, вміють давати адекватну оцінку моральному боку
вчинків героїв творів. Вчитель бере активну участь в методичній роботі школи, району,
досвідом роботи ділиться з колегами. У 2016-2017 навчальному році брала активну участь
у формуванні виставки методичних матеріалів вчителів району «Рік інтеграції
українознавчого компонента в роботу вчителя-філолога». Безперечно, Маргарита
Володимирівна - талановитий педагог, який безмежно любить своїх вихованців, живе з
ними одним життям, прищеплює своїм учням повагу до мови та культури свого народу,
виховує національну гідність та здорове почуття патріотизму, практично втілює ідею
національного виховання.