Заняття «Зняття тривожності»
Мета: налаштувати групу на робочий лад, особливо, якщо діти втомилися. Підвищити почуття впевненості, зняття напруги, тривожності; формування навичок розслаблення.
Матеріали: не потрібно.
Гра - розминка «Космічна швидкість»
Ця гра служить не тільки для знайомства, але і вчить приймати колективне рішення. Діти стають в коло і піднімають одну руку над головою. Почати гру може ведучий. Він кидає м'яч будь-якому іншому гравцеві, чітко називаючи своє ім'я, і опускає руку. Отримав м'яч кидає його наступному (потрібно намагатися кидати м'яч через коло, а не поруч стоїть), також називаючи своє ім'я, і опускає руку. Так триває до тих пір, поки м'яч не побуває у всіх гравців по одному разу (підняті руки служать сигналом, що гравець ще не отримував м'яча). Коли м'яч повернеться до того, хто починав гру, можна запитати, що відчували діти під час заняття.
1.Ігра «римуючи імена»
Учасникам необхідно скласти двовірш на своє ім'я, яке починається словами: «Мене звуть ...» Приклад:
• Мене звуть Микита, мене люблять москіти!
• Мене звуть Ніна, я прийшла з магазину!
• Мене звуть Саша, у мене згоріла каша!
• Мене звуть Рита, в городі все полито!
2.Ігра «Плутанина»
Учасники стають в коло і простягають праву руку у напрямку до центру кола. За сигналом ведучого кожен гравець знаходить собі «партнера по рукостисканню». Число гравців повинно бути парним. Потім всі учасники витягують ліву руку і також знаходять собі «партнера по рукостисканню» (дуже важливо, щоб це був не той же самий чоловік). І тепер завдання учасників полягає в тому, щоб розплутатися, т. Е. Знову вишикуватися в коло, що не роз'єднуючи рук.
Завдання можна ускладнити тим, що заборонити всіляке словесне спілкування.
3.Ігра «Мене звуть ... Я люблю себе за те, що ...»
Кожен по черзі говорить дві фрази «Мене звуть ...» і «Я люблю себе за те, що ...». Чи не відволікайтеся на суперечки і обговорення з приводу ваших бажань. Просто висловлюйте їх по черзі, неупереджено і швидко.
4.Ігра «Передай одним словом»
Тренер роздає групі картки, на яких написані назви емоцій, і просить не показувати їх іншим учасникам.
Далі тренер просить кожного по черзі вимовити тільки одне слово: «Ага», «Алло» або «Здрастуйте!» З інтонацією, відповідної емоції, написаної на картці учасника.
Вся група відгадує, яку емоцію намагався зобразити учасник.
Питання для обговорення:
1. Наскільки легко вдавалося вгадати емоцію за інтонаціями?
2. У реальному житті, наскільки часто в телефонній розмові ви по інтонації з перших слів розумієте, в якому настрої перебуває ваш співрозмовник?
3. Чи було так, що, зателефонувавши в організацію, ви по інтонації перших слів розуміли, що вам тут не раді?
4. Наскільки бездоганно ваше власне телефонне спілкування?
Список емоцій:
• радість
• здивування
• співчуття
• розчарування
• підозрілість
• смуток
• веселощі
• холодну байдужість
• спокій
• зацікавленість
• впевненість
•бажання допомогти
• втома
• хвилювання
• ентузіазм
5. Рефлексія результатів заняття
Відповідь на питання: що було цікаво, важливо, сподобалося на занятті?